Olvasszunk össze kerületeket a Duna mentén, csatornázzuk tele a városi járdákat, szórjuk meg mobil szigetekkel a folyót?

2010.11.08. 13:32 selymes durbincs

Érkeztek még ezeken kívül egyéb ötletek is a hazai és külföldi egyetemistáktól azon a Duna-workshopon, ahol jártam. Részletes összefoglalóra nem vállalkozom, azt meg lehet tekinteni itt.

Inkább beszéljünk az ötletekről!

1. Egyesíteni kell a Duna-menti kerületeket, hogy a Duna és partjának kihasználása egységes lehessen. Az, hogy Budapesten túl sok kerület van, hogy a város túlságosan szét van szabdalva, régóta téma. Magam is egyetértek vele, hogy a 23 kerület és a fővárosi önkormányzat néha egymásnak keresztbe téve küzd bizonyos célok eléréséért, melyek ugyan nemesek, de együtt többre mennének. Viszont a Duna partjával összesen a kerületek fele (12 db) érintkezik, és a budai oldalon egyedül a XII. kerület maradna ki. Tehát nem biztos, hogy ez lenne a megfelelő rendező elv. Vagy álljon Budapest három nagy kerületből: Buda (XII.), Duna (I-V., IX., XI., XIII., XX-XXIII.), Pest (VI-VIII., X., XIV-XVIII., XIX.)? Vagy inkább csak a partmenti részek egyesüljenek egy (XXIV.) kerületté?

2. A város járdáit tele kell rakni csatornákkal, melyekben a Duna vize folyna a talpunk alatt. Szerintem ez nagyon jól is ki tudna nézni, és valóban víz közeli kapcsolatot teremtene, mint ami az ötletelők célja is volt. Azért ez nem teljesen új ötlet, én pl Dél-Franciaország kisvárosaiban láttam ilyet először.

3. Mobil platformokat a Dunára, melyekre kávézók települhetnek, de performanszok is, meg napozni is lehessen rajtuk! Szintén nem új ötlet, csomó városban megvalósították már, néhány cikk itt, meg itt, meg itt.

4. Londoni példa alapján a város nevezetes épületeire verseket vetíteni. Londonban pl a városházára is vetítettek, Budapesten ezt nehezen tudom elképzelni, annyira elbújtatták az épületet. De mondjuk a Sándor-palotán el tudnék képzelni egy Nobel-díjas magyar szövegrészletet.

5. Vízi tömegközlekedés fejlesztése. Tudtommal ez célja Budapestnek már egy ideje. Ti utaznátok Buda és Pest között BKV-bérlettel használható hajókkal? Mondjuk a Jászairól a Batthyányira vagy a Rómairól a Müpához?

Sajnos elhangzottak olyan ötletek is, amelyekben vagy semmi újdonság nincs Budapestet illetően, vagy jelenleg megvalósíthatatlan. Ez utóbbira példa, hogy az egyik csoport hosszasan kifejtette, hogy PPP-ben kell megvalósítani a fejlesztéseket. Ez mostanában sajnos nem fog menni, mert a kormány éppen leállította ezt a konstrukciót. Meg az is ötlet volt, hogy Budapest néhány útját néha le kellene zárni, hogy azon csak biciklis közlekedés lehessen. Ez is létező dolog, szólni kellett volna a hallgatóknak. Azt is sajnáltam, hogy nem alakult ki semmiféle vita a prezentációk során, és a menetközben felmerülő vitás kérdésekről sem hallottunk semmit, pedig az biztos érdekes lett volna.

Cserébe volt rengeteg Dunakavics.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://duna.blog.hu/api/trackback/id/tr532433480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása